reklama

Tak sú Slovenky najkrajšie?

Slovenské ženy sú ochotné odoprieť si pohodlie viac než takmer akékoľvek iné. Dokonca som sa z rozličných zdrojov dozvedela, že sme viac feminínne ako Češky, ktoré sa ale na druhej strane môžu hrdiť tým, že sú údajne viac emancipované. V poslednom čase sa však o kulte slovenskej krásy objavujú pochybnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Popravde, na Slovensku som už vyše tri mesiace nebola, takže moje informácie môžu byť asi tak aktuálne ako šušťáky. Napriek tomu sa pokúsim o malú analýzu. A keďže som sama dievča, nebude to z pohľadu chlapa, teda, či ma niečo rajcuje, alebo nie, netvrdím však, že to bude priamo objektívne. Ale k veci.

Kto je najkrajší na svete?

Všetci poznáme tie milé názory na slovenské ženy, ktoré neraz smerujú až k určitému sebaklamu a to, že "sú najkrajšie na svete". Ehm. Najkrajšie, ale fakt najkrajšie, môžu byť len jedny. Na svete je 195 štátov uznaných OSN plus 65 ťažšie definovaných oblastí, takže - čisto štatisticky - je vysoko pravdepodobné, že to nie sme práve my. (Toto nie je moja vlastná myšlienka, vypožičala som si ju od stand-up komika Daniela Slossa, ale uznajte, niečo na tom je.) Napriek tomu, rebríčky, ktoré Slovenky považujú za jedny z najkrajších žien na svete, nás vždy potešia. Práve v tomto konkrétnom stoja na treťom mieste:http://www.ucityguides.com/cities/top-10-countries-with-the-most-beautiful-women.html - a to po Brazílkach a Ruskách, čo je vcelku úspech.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Milan Lasica raz povedal, že sa muži po celom svete otáčajú za krásnymi ženami, len na Slovensku nemusia, lebo oproti ide ďalšia. Ibaže... ono si to o svojom národe myslí každý. Vážne. Kto príde do cudzej krajiny, to musí o tamojších ženách vyhlasovať tiež, lebo sa to proste patrí. Francúz, žijúci dlhodobo v Nórsku, sa tu na svojej prezentácii pre verejnosť líškal tým, že Nórky sú najkrajšie na svete. Môj anglický kamarát, čo žije v Prahe, takmer každý deň postne status, že sú to Češky. A mňa samu Česi pravidelne balili na to, že na Slovenky žiadne iné nemajú.

Niet nad mužskú flexibilitu.

Ukončí globalizácia mýtus o slovenských kráskach?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jedným z názorov, čo túto povedačku skúšajú uzemniť, je vyjadrený v tomto článku: http://www.umeniezvadzania.sk/slovenky-nie-su-najkrajsie-zeny-na-svete/. Autor článku zo slovenských žien na hubu teda nepadá. Aspoň z tých, čo na Slovensku zostali. Slovenka, vedomá si svojej hodnoty, vraj radšej zdrhne. Na západ, konkrétne. Prečo som len chcela ísť do Osla? Asi nie som až tak krásna, aby som sa USAlašila ;-).

Osobne sa mi celkom páči toto strhnutie mýtu, nie je však príliš bolestivé? Tá povestná slovenská krása je jedna z mála vecí, čo nám ako národu zostala, na čo sme hrdí/hrdé. Kdesi som čítala, že je výsledkom mixovania všetkých tých národov, ktoré sa na našom území premleli a v našej vizáži sa zobrazuje to najlepšie z nich. Inde som sa zase dopočula, že je to preto, že na rozdiel od Češiek a západných národov sme my ochotné obetovať svoje pohodlie na oltár krásy. Čiže do neschodného terénu si zobrať podpätky, v zime nahodiť minisukňu a asi si umývať vlasy častejšie, čo ja viem. Nič ďalšie mi práve nenapadá. A asi to bude pravda - v Prahe som ja a moje slovenské kamošky ako jediné brali do centra topánky aspoň na platforme, zatiaľ čo moje české priateľky takmer vždy uprednostnili balerínky či tenisky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhej strane, ženy - a teda zvlášť tie slovenské - sa takmer nikdy neobliekajú pre seba. Vždy je to kvôli chlapom, aby pritiahli pozornosť, alebo kvôli iným ženám, aby spustili žiarlivosť a to je azda ešte častejšie. Možno by sme sa mali začať všetky obliekať v prvom rade kvôli sebe, aby sme sa my cítili pohodlne a sebavedome, lebo to je podružným účelom módy.

A keď to pre mňa osobne znamená nosiť podpätky, sakra, budem nosiť podpätky! A žiadny "alfa samec", či iný macher, čo ma za to bude považovať za zlatokopku, mi v tom nezabráni.

Takže, až sa najbližšie budete chystať von, robte to kvôli sebe. Obliekajte sa kvôli sebe, nie preto, že by Slovenky mali byť najkrajšie, ale preto, že ide o vás. Pred zrkadlom aj tak nikdy nemyslíme tak, že ideme reprezentovať národ, ale len seba, individualitu. Či už to znamená zodraté conversy, či nové lodičky z Deichmanna.

Daniela Straková

Daniela Straková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bohovia čakajú, až ich potešíš, napísal Bukowski, tak sa snažím. Vraj nás písanie zachráni, vraj zaháňa temnotu a mne sa z času na čas zíde trochu svetla. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu